Nasza strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej. więcej x

MPK-Łódź Spółka z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6

serwisy informacyjne

  • MPK Łódź - Aktualności
  • MPK na facebook

    MPK na facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Subskrypcja
  • polski
  • English

Zmiany rozkładów

Od dnia 14 czerwca 2021 r. zmianie ulegnie trasa autobusu linii 57, N8

więcej

Od nocy 13/14 czerwca 2021 r., zmianie ulegnie trasa i rozkład jazdy linii N3A, N3B

więcej

Od dnia 3 czerwca 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 51A, 85A, 85B

więcej

Od dnia 1 czerwca 2021r., zmianie ulegnie trasa autobusu linii Z13

więcej

Od dnia 1 czerwca 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 5, 9, 12B, 52, Z1

więcej

Od dnia 30 maja 2021 r., zmianie ulegnie rozkład jazdy linii 15

więcej

Od dnia 28 maja 2021 r. (nocne 27/28 maja 2021 r.) zmieni się trasa autobusów linii 65A, 65B, 74A, 74B, N3A, N3B

więcej

Od dnia 24 maja 2021r. do odwołania, zmianie ulegną trasy linii 3B, Z3

więcej

Od dnia 24 maja 2021 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 65A, 72A, 72B, 82A, 82B

więcej

Od 21 maja 2021 r. do odwołania, zamknięta dla ruchu kołowego została ul. Kilińskiego na odcinku od Narutowicza do Jaracza, zmianie uległy trasy linii tramwajowych 5, 9, 12B

więcej

Od dnia 17 maja 2021r., zmianie ulegną trasy autobusów linii 71A, 71B

więcej

Od dnia 17 maja 2021 r. do odwołania zmianie ulegnie, w wariancie kursującym do punktu szczepień w Sport Arenie, trasa autobusowej linii 52

więcej

Od dnia 10 maja 2021r., zmianie ulegną trasy autobusów linii 64A, 64B, 65A, 65B, N2

więcej

Od dnia 4 maja 2021r., zmianie ulegnie rozkład jazdy linii Z1

więcej

Od dnia 4 maja 2021 r., do odwołania zmianie ulegnie trasa autobusów linii 52, 77

więcej

Od dnia 1 maja 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 91A, 91B, 91C

więcej

Od dnia 26 kwietnia 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 18, 63, 72A, 72B, 90A, G1, G2

więcej

Od dnia 25 kwietnia 2021 r. (linia nocna od nocy z 24 / 25 kwietnia br.) do odwołania, zmianie ulegną trasy linii 5, 7, 9, 14, 43A, 43B, 65A, 65B, 74A, 74B, 80, 83, 86A, 86B, Z13, N3A, N3B, N5A, N5B, N7A, N7B, N8, N9

- zawieszone zostaną linie 1, 8, 12, 13 i Z7
- uruchomione zostaną linie 8A, 8B, 12A, 12B, 96A, 96B

więcej

Od dnia 25 kwietnia 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 2, 10A, 10B, 69A, 69B, 96C, 97A, 97B, 99, N1A, N1B, N4A, Z1

więcej

Od nocy 24/25 kwietnia 2021 r. uruchomiona zostanie autobusowa nocna linia N4C

więcej

Rozkłady jazdy Tramwaje Autobusy Nocne
Rozkład na:
Moje linie
Zaplanuj swoją podróż

Remonty i modernizacja

2012-12-05 16:25

Wizytówka

Zakład Techniki
90-132 Łódź,
ul. Tramwajowa 6
tel. (0-42) 672-14-40 fax (0-42) 672-14-49
e-mail: zt@mpk.lodz.pl

Prowadzone obecnie przez Zakład Techniki remonty i naprawa taboru oraz produkcja i regeneracja zespołów i części w całości zaspokaja potrzeby MPK-Łódź Spółka z o.o. O randze i jakości prowadzonych w przeszłości prac świadczą wykonane renowacje wagonów historycznych, liczne modernizacje wagonów 105N/805N, montaż przemysłowy autobusów IKARUS 280, montaż niskopodłogowych wagonów tramwajowych Cityrunner  firmy Bombardier, a także modernizacje autobusu Ikarus 280 oraz  Jelcz M181 MB.

Zakład Techniki jest spadkobiercą wszystkich nabytych dotychczas doświadczeń w zakresie prowadzenia napraw, modernizacji, regeneracji i produkcji związanych z eksploatacją taboru tramwajowego i autobusowego. Posiadane urządzenia gwarantują wysoki poziom prac w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych oraz powłok lakierniczych. Zakład udziela wieloletniej gwarancji na wykonane prace w tym zakresie.

Tokarnia podtorowa TUP-650, obsługiwana przez Zakład Techniki, umożliwia toczenie regeneracyjne obręczy kół tramwajowych bez potrzeby demontażu wózków jezdnych z wagonu. Operacja toczenia zapewnia wysoką trwałość zarówno obręczy kół, jak i szyn torów tramwajowych. Istotnym elementem częstego reprofilowania kół jest zmniejszenie hałasu podczas jazdy. Warsztat mechaniczny posiadający tokarnie sterowane numerycznie uzyskuje wysoką dokładność i precyzję wykonywanych elementów. Regenerowane są tu części mechaniczne, zestawy kołowe, regenerowane i modernizowane sprzęgi sztywne- na składane. Kuźnia pozwala na obróbkę materiałów na gorąco: gięcie, spęczanie materiałów, wykonywanie niektórych odkuwek.

W zakresie prac elektrycznych: silniki Lta, LTb, przetwornice PTA, rozruszniki tramwajowe i autobusowe, regenerowane oraz naprawiane służą długo i bezawaryjnie. Jakość regeneracji zmniejszyła do minimum potrzeby zakupowe nowych podzespołów. Liczne stanowiska kontrolno- pomiarowe oraz stanowiska do wyważania pozwalają oddać do eksploatacji podzespoły, nie odbiegające parametrami od nowych.

W 2000 roku oddane zostały do eksploatacji kontenerowa lakiernia i śrutownia. Urządzenia te umożliwiają lakierowanie wagonów po remoncie na całych pojazdach. Program technologiczny zakłada śrutowanie szkieletów podwozi i nadwozi przed naprawą blacharską, co daje możliwość dokładnego ustalenia uszkodzeń i zastosowanie właściwej naprawy. Natomiast śrutowanie powierzchni pod lakierownie daje bardzo dobre przygotowanie pod względem czystości, co zapewnia właściwą przyczepność.

Zakład Techniki MPK- Łódź Spółka z o.o. zapewnia:

  • gwarancję wysokiej jakości usług;
  • wyspecjalizowaną kadrę;
  • krótkie terminy realizacji;
  • doświadczenie w stosowaniu najnowszych technik i konstrukcji.

PRODUKCJA CZĘŚCI

  • tarcza wewnętrzna koła
  • tarcza środkowa koła
  • tarcza zewnętrzna koła
  • korpusy mechanizmu dźwigniowego
  • piasty bębna hamulca szczękowego
  • wszystkie elementy sprzęgów
  • łącznik koła biegowego
  • wał wirnikowy

 

REGENERACJA CZĘŚCI

  • naprawa zawiasy drzwiowej : - wymiana prowadzenia górnego, - zastąpienie górnego łożyska ślizgowego łożyskiem wahliwym, - zastąpienie dolnej kulki łożyskowej łożyskiem tocznym, - regeneracja lub wymiana ramion zawiasy
  • regeneracja części do sprzęgów
  • regeneracja belki osi przedniej autobusu Ikarus
  • regeneracja osi przedniej autobusów Ikarus, Mercedes i Volvo,
  • naprawa autobusowych mostów napędowych  ZF

NAPRAWA LUZOWNIKA  HT-4

Zakres naprawy ustalony jest w oparciu o weryfikację stanu technicznego luzownika i obejmuje:

  • wymianę normaliów na nowe (ocynkowane)
  • wymianę zakwalifikowanych łożysk na nowe
  • regenerację cewek
  • regenerację korpusu luzownika
  • regenerację pokrywy przedniej
  • regenerację nura elektromagnesu
  • wymianę wałków dźwigni i uchwytów luzownika

Oferta dotyczy również:

  • przeróbki (w oparciu o własną technologię) nura elektromagnesu luzownika HT-3 na HT-4
  • zastosowania śruby specjalnej zabezpieczającej przed nieuzasadnionym dostępem do cewki luzownika
  • możliwości wykonania naprawy uwzględniającej zmiany wprowadzone przez Zamawiającego

SILNIK LTa/LTb 220

Regenerację silnika można przeprowadzić w pełnym zakresie remontowym, który obejmuje m. in.:

  • wymianę łożysk walcowych na nowe (SKF)
  • wymianę elektroszczotek
  • wymianę cewek bieguna głównego na nowe
  • regenerację bębna hamulca szczękowego wraz z piastą
  • regenerację mechanizmu krzywkowego
  • hamulca szczękowego
  • regenerację pokryw silnika
  • regenerację tarcz łożyskowych

WIRNIK SILNIKA LTa

Proces technologiczny, jakim może być objęta regeneracja obejmuje:

  • dwukrotną impregnację próżniową wirnika
  • wyważanie dynamiczne
  • wymianę lub naprawę wału wirnika
  • wymianę cewek wirnika na nowe
  • toczenie i frezowanie komutatora
  • kontrolę jakościową

PRZETWORNICA Pta 44/5

Oferta zawiera pełen zakres naprawy w zależności od potrzeb i wymagań klienta. Zakład Techniki zapewnia dwukrotną impregnację próżniową uzwojeń, wyważanie dynamiczne, zabezpieczenie farbą akrylową.

 

WIRNIK PRZETWORNICY

Proces technologiczny naprawy obejmuje:

  • przewinięcie strony silnika i prądnicy,
  • sprawdzenie bicia wałka i komutatora,
  • dwukrotną  impregnację  próżniową,
  • toczenie, 
  • frezowanie  komutatora,
  • lakierowanie lakierem elektroizolacyjnym,
  • odbiór jakościowy

ROZRUSZNIK GBT-373

Proces technologiczny naprawy rozruszników obejmuje:

  • wymianę normaliów na nowe
  • wymianę zużytych łożysk kulkowych
  • wymianę rezystorów drutowych
  • regenerację zespołu pierścienia rozrusznika
  • regenerację obwodu wybiegowego lub wymianę na płytki drukowane
  • wymianę pierścienia izolacyjnego rozrusznika
  • wymianę zespołu trzpienia
  • wymianę uszkodzonych zespołów blachy oporowej szerokiej i wąskiej
  • wymianę zużytych części zespołu napędowego rozrusznika (ślimak, ślimacznica, wałek pośredni)
  • wymianę styków rozrusznika na regenerowane lub nowe
  • malowanie
  • sprawdzenie poprawności działania rozrusznika

NAPRAWY PODZESPOŁÓW ELEKTRYCZNYCH I ELEKTRONICZNYCH

  • naprawy styczników SUT-300
  • STT-300 STT-150 ze sprawdzeniem zgodności parametrów z WTO producenta.
  • remont i regeneracja nawrotników
  • regeneracja styków rozrusznika
  • przewijanie silników prądu stałego, przemiennego
  • wyważanie wałów napędowych, wirników, silników

SPRZĘG TRAMWAJOWY SKŁADANY

Oferta obejmuje dwa warianty wykonania :

  • nowy kompletny sprzęg składany (łącznie z głowicą Alberta i łbem)
  • modernizację starego (sztywnego) sprzęgu z zachowaniem łba i głowicy Alberta

Proponowane sprzęgi składane:

  • są sprzęgami uniwersalnymi - zarówno awaryjnymi jak i eksploatacyjnymi
  • są zamienne z dotychczas stosowanymi sprzęgami sztywnymi
  • posiadają nowoczesną, prostą w obsłudze konstrukcję
  • spełniają warunki normy PN-91/K-88250

PANTOGRAF OTK 1

Proces technologiczny obejmuje:

  • wymianę łożysk ramienia dolnego
  • wymianę amortyzatorów wahacza pantografu
  • naprawę pałąka wahacza
  • naprawę mechanizmu wyrównawczego pantografu
  • wymianę ramion mechanizmu wyrównawczego
  • wymianę rozporek ramion górnych
  • wymianę części złącznych na ocynkowane
  • montaż łączników (linek) miedzianych omijających wszystkie ruchome węzły pantografu na torze prądowym
  • naprawę elementów konstrukcji pantografu
  • odbiór i regulację pantografu na stanowisku diagnostycznym
  • malowanie farbą podkładową

 

NAPRAWA KOŁA BIEGOWEGO

  • demontaż koła
  • przepalanie obręczy
  • naprawa tarczy środkowej
  • naprawa tarczy wewnętrznej
  • naprawa tarczy zewnętrznej
  • wykonanie nowej obręczy – toczenie zarysu
  • cechowanie wkładek Saba
  • montaż koła

KASETA KIERUNKOWA CZOŁOWA-ZESPOLONA

  • kaseta kierunkowa czołowa zespolona podświetlana świetlówką UV z tablicami filmowymi i napisami z folii fluorescencyjnej, poprawiająca czytelność przedstawienia pasażerom numeru tramwaju i kierunku jazdy zarówno w dzień jak i wieczorem
  • powłoki lakiernicze (malowane proszkowo z  odpowiednim przygotowaniem podłoża) dają większą trwałość i przedłużają czas eksploatacji kasety.

REMONTY AUTOBUSÓW IKARUS 280

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_ikarus1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_ikarus2.jpg

REMONTY AUTOBUSÓW JELCZ M181MB

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_jelcz.jpg

MONTAŻ WAGONÓW TRAMWAJOWYCH CITYRUNNER

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_cityrunner2.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_cityrunner1.jpg

RENOWACJA WAGONÓW HISTORYCZNYCH

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_herbrandt.jpg


Wagon historyczny "HERBRAND"

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_mainz.jpg


Wagon historyczny "MAINZ 1929"

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_lilpop.jpg


Wagon historyczny "LILPOP"

BUDOWA POJAZDÓW SPECJALNYCH

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_trambus.jpg


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.