Artykuły biuletynu
2022-01-05 09:52
Deklaracja dostępności stron internetowych MPK ‑ Łódź Spółka z o.o.
MPK - Łódź Spółka z o. o. z siedzibą w Łodzi, 91-132 w Łodzi, NIP 725-000-56-28, REGON 470040290, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod KRS: 0000044561, z kapitałem zakładowym w wysokości 549.351.531,00 zł, zobowiązuje się, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, zapewnić dostępność swoich stron internetowych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do:
Lp. | Strona internetowa | Status pod względem zgodności | Data publikacji | Data ostatniej istotnej aktualizacji | Planowana data zapewnienia zgodności |
1 | http://www.mpk.lodz.pl | niezgodne | 1998 | 2012 | I kwartał 2022 |
2 | https://www.migawka.lodz.pl | niezgodne | 2011 | 2011 | II kwartał 2022 |
Oświadczenie sporządzono dnia: 21 XII 2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 21 XII 2021 r.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 21 XII 2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dział Obsługi Klienta
- E-mail: opiniempk@mpk.lodz.pl
- Telefon: 42 672 13 43
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Zarząd Spółki
- Adres: ul. Tramwajowa 6, 90-132 Łódź
- E-mail: sekretariat@mpk.lodz.pl
- Telefon: 42 672 11 10
Skargę można złożyć również do: Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Budynki administracyjne - Łódź ul. Tramwajowa 6
Wejście do budynku (od strony Biura Obsługi Klienta) od strony chodnika po dwóch stopniach lub po rampie pochyłej od strony parkingu. Alternatywnie, od strony bramy głównej, przez portiernię (po 8 stopniach).
Na obiekcie ma swoją siedzibę m.in.: Zarząd, Dział Promocji, Dział Personalny, Dział Obsługi Klienta (informacja, kasy biletowe):
- pokoje Zarządu (Prezesa i I Wiceprezesa), Dyrektorów zlokalizowane są w budynku głównym na pierwszym piętrze budynku – brak windy,
- pokój Wiceprezesa zlokalizowany na parterze budynku,
- pokoje Działu Promocji zlokalizowane są na pierwszym piętrze budynku – brak windy,
- pokoje Działu Personalnego zlokalizowane na parterze budynku, wejście od strony dziedzińca wewnętrznego po jednym stopniu lub rampie pochyłej,
- Biuro Obsługi Klienta (informacja, kasy biletowe) zlokalizowane są na parterze budynku, wejście po dwóch stopniach od strony chodnika lub po rampie pochyłej od strony parkingu,
- na sali sprzedaży umieszczono stoliki przy których osoba na wózku może wypełnić wnioski o wydanie Migawki, przy okienku zainstalowano wzmacniacz siły głosu dla osób niedosłyszących,
- możliwość wstępu z psem asystującym,
- brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego,
- w budynkach brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych – bezpośrednio przed budynkiem głównym, od strony wejścia do Biura Obsługi Klienta, parking zabezpieczony szlabanem (uruchomienie szlabanu następuje z poziomu portierni, za pośrednictwem domofonu).
2. Punkty Obsługi Klienta
Punkt Obsługi Klienta - Plac Niepodległości:
- wolnostojący budynek,
- wejście do budynku bezpośrednio z ulicy po wysokim schodku; dodatkowo próg w drzwiach.
Punkt Obsługi Klienta – Plac Wolności:
- kamienica, wejście do budynku bezpośrednio z ulicy po wysokim schodku (od strony ul. Nowomiejskiej).
W obu punktach:
- brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- możliwość wstępu z psem asystującym,
- brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego,
- brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
3. Stacje diagnostyczne
OSKP EL/125 Limanowskiego 147/149: wjazd od ul. Grunwaldzkiej bezpośrednio na teren stacji.
OSKP EL/25 Nowe Sady 15: stacja zlokalizowana jest na terenie zajezdni autobusowej, wjazd przez bramę wjazdową na teren zajezdni (pracownicy ochrony wystawiają przepustki uprawniające do wjazdu). Przejazd przez teren zajezdni do stacji jest oznakowany.
W obu Okręgowych Stacjach Kontroli Pojazdów (OSKP):
- wejścia do pomieszczeń z poziomu płaszczyzny drogi,
- stacje nie zostały wyposażone w urządzenia informacji głosowej, pętle indukcyjne, brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego,
- w budynkach brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- na każdej stacji znajduje się wydzielony i oznaczony parking wyłącznie dla klientów OSKP, mieszczący 8 pojazdów osobowych (pojazdy o masie do 3,5 t) i 1 pojazd o długości 18 m (pojazdy o masie powyżej 3,5 t); brak wyznaczonego, odrębnie oznakowanego miejsca parkowania dla osób niepełnosprawnych; ze względu na charakter pracy stacji diagnostycznych na ogół na terenie obiektu przebywa jednocześnie dwóch klientów,
- nie ma informacji o prawie wstępu z psem asystującym. Pobyt w hali gdzie odbywa się badanie pojazdu powinien być ograniczony do minimum.