MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 1 grudnia 2018 r. zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D

more

Od dnia 26 listopada 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegnie trasa autobusu linii Z72

more

Od dnia 25 listopada 2018 r. (niedziela) zmianie ulegnie trasa autobusu linii Z2

more

Od dnia 19 listopada 2018 r., ulegną zmianie rozkład jazdy linii 72D, 82A, 82B, 90A, 90B, 90C, 201, 202

more

Od dnia 10 listopada 2018 r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 72

more

Od dnia 3 października 2018 r. (środa) zmianie ulegnie rozkład jazdy autobusu linii 90A

more

Od dnia 1 października 2018,r., zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 55, 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 września 2018 r. ulegnie zmianie trasa autobusu linii Z13

more

Od dnia 4 września 2018 r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 96

more

Od dnia 19 sierpnia 2018 r. do odwołania (linia nocna od nocy 18/19 sierpnia br.) ulegną zmianie trasy linii 4, 13, 14, 55, 75A, 75B, N8

- ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 2, 3, 8, 9B, 10B, 15, 70, 96
- uruchomione zostaną autobusowe linie 75C, Z13

more

Od dnia 29 lipca 2018 r. ulegną zmianie trasy linii 51B, 61

more

Od dnia 25 czerwca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 86, 96, N4A, N4B

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-07-19 09:10

Trwa budowa nowej hali w zajezdni Telefoniczna

Budowa nowej hali do serwisowania niskopodłogowych wagonów w Zajezdni Telefoniczna została wykonana już w 40 proc.

– Tempo prac jest jak najbardziej zadowalające, zgodne z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Mamy nadzieję, że wykonawca w terminie kontraktowym, a jest to październik tego roku, ukończy roboty budowlane i przez kolejne dwa miesiące będą trwały odbiory oraz uzyskiwanie decyzji na użytkowanie – mówi Iwona Zatorska-Sytyk, dyrektor ds. Inwestycji Strategicznych i Funduszy Zewnętrznych w MPK-Łódź.

et1_nowa_hala_budowa_01.jpg


Jak podkreśla dyrektor Zatorska-Sytyk, nowa hala będzie bardzo nowoczesna. – Wyposażona będzie w szereg automatyki i elektroniki. W tej hali serwisowane będą nowe pesy, które również pozyskujemy w ramach środków Unii Europejskiej – zaznacza dyrektor.

et1_nowa_hala_budowa_02.jpg


Koszt inwestycji, realizowanej przez firmę Inkomet, to około 11 mln zł. Natomiast dofinansowanie z RPO Województwa Łódzkiego wynosi 74 proc. Nowa hala znacznie usprawni prace zajezdni, bo w obecnej hali przeglądowo-naprawczej do serwisowania tramwajów niskopodłogowych dostosowane są tylko dwa stanowiska. Co ważne, stara hala jest dostosowana do typu wagonów 805Na.

et1_nowa_hala_budowa_03.jpg


– Poprzedni typ wagonów, do których hala jest dostosowana, ma całą aparaturę pod wagonem, a nowoczesne wagony całą aparaturę mają na dachu – wyjaśnia Stanisław Galia, kierownik zajezdni Telefoniczna. – Dotychczas mieliśmy dwa stanowiska do obsługi tramwajów niskopodłogowych, w nowej hali pozyskamy dodatkowe dwa plus stanowiska do obsługi części mechanicznej wagonów. W hali będzie też jednej tor, na którym będziemy mogli podnosić dwa wagony jednocześnie i cztery wydzielone stanowiska do drobnych napraw blacharsko-lakierniczych.

et1_nowa_hala_budowa_04.jpg


Łącznie w hali powstanie pięć torów wyposażonych w 10 stanowisk przeglądowo-naprawczych.


Budowa hali to nie jedyna inwestycja realizowana obecnie w Zajezdni Telefoniczna.

– Na terenie zajezdni równolegle prowadzone są dwie kolejne inwestycje, jak budowa podstacji trafo, bo nowa hala wymaga nowego zasilania. Budowane są również tory wjazdowe i wyjazdowe z nowej hali – zaznacza Iwona Zatorska-Sytyk.

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.