MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 14 sierpnia 2018 r. do odwołania zmianie uległy trasy linii N6 1, 5, 6, T1

- jednocześnie została uruchomiona tramwajowa komunikacja zastępcza linia Z

more

Od dnia 1 sierpnia 2018 r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 50B, 50C, 56

more

Od dnia 1 sierpnia 2018 r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 51A, 51B

more

Od dnia 29 lipca 2018 r. ulegną zmianie trasy linii 51B, 61

more

Od dnia 22 lipca 2018 r. (niedziela), ulegnie zmianie rozkład jazdy inii Z3

more

Od dnia 16 lipca 2018 r. (poniedziałek), do odwołania ulegną zmianie trasy tramwajów linii 3, T1

- uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza linia Z3
- zostanie zawieszone kursowanie tramwajowej linii 7

more

Od dnia 16 lipca 2018 r. (poniedziałek), do odwołania ulegną zmianie trasy autobusów linii 70, T2, N6

more

Od dnia 16 lipca 2018 r. (poniedziałek), do odwołania ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 65A, 65B

more

Od dnia 15 lipca 2018 r. (niedziela) zmianie ulegną trasy autobusów linii 90A, 90B, 90C, 201, 202

more

Od dnia 15 lipca 2018 r. (niedziela) zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 82A, 82B, N5B

more

Od dnia 7 lipca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy linii T1

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-06-07 12:52

Elektryczne autobusy dla Łodzi

Miasto złożyło wniosek na dofinansowanie zakupu 17 elektrycznych autobusów. Na ulicach Łodzi mają pojawić się na początku 2021 r., czyli już po zakończeniu gruntownej przebudowy Zajezdni Limanowskiego.

- Sukcesywnie unowocześniamy nasz tabor. Do tej pory wymienialiśmy starsze pojazdy na niskoemisyjne, ale spalinowe. Przyszedł czas, żeby powoli wymieniać je na elektryczne - mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.

- Chcemy wystawić rurę wydechową autobusów poza miasto - dodaje Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. - Chcemy, aby w centrum miasta nie emitowały nadmiernej ilości spalin i gazów.

Jak przekonuje Prezydent Miasta oraz Zbigniew Papierski, obecna technologia eliminuje ryzyko wystąpienia problemów z użytkowaniem elektrycznych autobusów z powodu braku miejsc do ich ładowania.

- Zbieramy doświadczenie z innych miast, m.in. Warszawy i Krakowa, aby nie popełnić błędu - mówi prezes MPK-Łódź. - Projekt zakłada nie tylko zakup autobusów elektrycznych, ale również całej infrastruktury do ich eksploatacji.

Oprócz dużej stacji do ładowania w Zajezdni Limanowskiego powstanie również 6 stacji szybkiego ładowania w różnych częściach miasta na pętlach: Wydawnicza, Cmentarz, Szczecińska, Janów, Retkinia Wyszyńskiego, Dw. Łódź Fabryczna oraz Retkinia Kusocińskiego.

- Autobus wyjedzie z zajezdni w pełni naładowany za pomocą wtyczki. Na krańcówkach będzie ładowany przy pomocy pantografu. Zastanawiamy się jeszcze, czy będzie umieszczony na pojeździe (trochę jak w trolejbusie), czy ma być na niego opuszczany - wyjaśnia prezes Zbigniew Papierski.

Wszystkie elektryczne autobusy będą przejeżdżały przez centrum, a kończyć bieg mają na dużych osiedlach (tam gdzie umieszczone zostaną stacje ładowania).

Szacowany koszt projektu to blisko 65 mln złotych. Staramy się o dofinansowanie w wysokości 45 mln złotych. Prace będą mogły rozpocząć się w przyszłym roku.

elektr_autobusy.jpg
img_2920.jpg


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.