Aktualności

2018-05-30 15:11

Podpisanie umowy na modernizację Zajezdni Limanowskiego


Artykuł archiwalny

Rozpoczyna się modernizacja Zajezdni Limanowskiego, która powstała w 1971 r. W środę (30.05.18r.) podpisano umowę na gruntowną przebudowę obiektu. Dotychczasowe hale przeglądowo – naprawcze oraz budynek biurowy zostaną wyburzone. Za budowę nowych obiektów odpowiedzialne będzie konsorcjum ALSTAL Grupa Budowlana Spółka z o.o. i AGB Budownictwo Spółka z o.o.

- Po zakończeniu inwestycji będą tu zdecydowanie lepsze warunki do pracy. Liczę na dobrą współpracę, ponieważ zadanie jest niezwykle trudne. Zadanie ma być wykonane w 24 miesiące, a przez cały ten czas zajezdnia będzie funkcjonować - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

Codziennie z zajezdni wyjeżdżać będzie z na trasy 180 autobusów. Wartość umowy z wykonawcą to 73,7 mln zł. Całkowity koszt inwestycji to ok. 80 mln zł brutto. Prace budowlane będą przebiegać w następujących etapach:


1.    Wyburzenie budynku  biurowego pochodzącego z 1971 r.

2.    Wyburzenie małej hali przeglądowej.

3.    Przygotowanie terenu pod pola odstawcze dla autobusów przy ul. Limanowskiego (w miejscu obecnego parkingu samochodów osobowych i starego biurowca).

4.    Rozpoczęcie budowy nowej hali serwisowej, w której mają być dokonywane przeglądy pojazdów, a do tego autobusy będą tam myte i naprawiane:
- w samej hali serwisowej przewidziano 25 stanowisk do obsługi pojazdów MPK – Łódź, w tym myjnię
- budynek będzie mieścił również stację kontroli pojazdów i część administracyjną , dlatego powstaną w nim jeszcze warsztaty, magazyny,  dyspozytornia, pomieszczenia dla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura
- docelowo w hali serwisowanych będzie 200 autobusów
- pomieszczenia socjalne przewidziane są dla 500 kierowców (maksymalnie 60 pracowników na godzinę) oraz 130 mechaników (maksymalnie 40 pracowników na zmianę)
-  wysokość budynku – dwie kondygnacje
- powierzchnia użytkowa budynku – 7 557,38 m kw.

5.    Rozpoczęcie budowy wiaty dla autobusów elektrycznych:
- wiata docelowo ma stanowić osłonę dla około 80 autobusów elektrycznych
- długość wiaty: 243 m
- szerokość wiaty: 26,3 m

6.    Oddanie do użytku nowej hali serwisowej.

7.    Wyburzenie starej hali przeglądowo – naprawczej.

8.    Wykonanie portierni od strony ul. Limanowskiego:
- wysokość budynku – 5,7 m
- długość budynku – 13,5 m
- powierzchnia użytkowa – 46,24 m kw.

9.    Budowa stacji paliw:
- wysokość wiaty  – 5,7 m
- szerokość  wiaty – 12 m
- długość  wiaty – 29,10 m

10.    Budowa siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz wiaty dla 28 busów ZPON. W budynku znajdzie się:
- dyspozytornia z punktem obsługi klienta:
- szatnie pracownicze dla 63 osób
- jadalnia z aneksem kuchennym
- pomieszczenia techniczne i teleinformatyczne
- pomieszczenia biurowe
- myjnia
 - wysokość budynku - 4,8m
- długość budynku -  50,51 m
- powierzchnia użytkowa – 587,52  m kw.

11.    Rozbiórka obecnej stacji paliw.

12. W trakcie realizacji w/w etapów nastąpi sukcesywna rozbiórka istniejącej nawierzchni zajezdni, a następnie wykonane zostanie nowe uzbrojenie podziemne i budowa nawierzchni z kostki betonowej.



img_2220.jpg
img_2223.jpg
img_2227.jpg



ALSTAL Grupa Budowlana jest jedną z największych polskich firm świadczących kompleksowe usługi budowlane. Posiada ponad czterdziestoletnie doświadczenie w projektowaniu i Generalnym Wykonawstwie inwestycji z zakresu budownictwa ogólnego. Specjalizuje się w budowie centrów biurowych, osiedli mieszkaniowych, obiektów dla wojska, realizacji publicznej infrastruktury sportowej.