Aktualności

2018-04-20 14:10

Budowa nowej hali w Zajezdni Telefoniczna


Artykuł archiwalny

Rozpoczęła się budowa nowej hali przeglądowo – serwisowej w Zajezdni Telefoniczna. MPK – Łódź otrzymało unijne dofinansowanie do tej inwestycji w wysokości 74 proc., podobnie jak do zakupu 12 nowych tramwajów PESA z pakietem eksploatacyjno – naprawczym.

- Nowa hala ma służyć do obsługi i naprawy pojazdów głównie nispokopodłogowych [PESA, Cityrunner]. Takich pojazdów w naszym taborze przybywa. Mamy nadzieję, że do końca rok zrealizujemy inwestycję, abyśmy już w przyszłym roku mogli w lepszych warunkach obsługiwać te tramwaje - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

W hali powstanie pięć torów przeglądowo – naprawczych, na każdym z nich będzie można serwisować dwa tramwaje. Dwa z torów będą mieć dodatkowe wnęki umożliwiające transport podzespołów wózkiem widłowym pod wagon, a także podesty umożliwiające wejście na dach wagonu i prowadzenie na nim prac.

Trzeci tor, znajdujący się w pobliżu powierzchni magazynowych, zostanie przystosowany do podnoszenia tramwajów niskopodłogowych na podnośnikach kolumnowych. Natomiast dwa kolejne, skrajne tory, zostaną oddzielone od pozostałych ścianami , co umożliwi wydzielenie czterech niezależnych stanowisk m.in. do drobnych prac lakierniczych.

Wykonawcą prac jest firma INKOMET. Umowa opiewająca na kwotę 10,37 mln zł netto obejmuje również specjalistyczne wyposażenie hali.

WYPOSAŻENIE HALI:
- specjalistyczny ratowniczy żuraw samochodowy (MPK – Łódź zakupi go ze swoich środków)
- wózek widłowy o udźwigu 5 t, który umożliwi sprawne przemieszczanie kompletnych wózków napędowych i tocznych tramwaju z magazynu na miejsce montażu pod wagonem
- mobilne urządzenie do tankowania piachu do piasecznic
- przenośne komputery do obsługi systemów informatycznych wagonów, programowania podzespołów zainstalowanych w wagonie, zgrywania zapisów z monitoringu
 - sprzęt do naprawy klimatyzacji

WYMIARY HALI:
- powierzchnia zabudowy: 4079,7 mkw.
- powierzchnia użytkowa: 3964,5 mkw.
- wysokość w najwyższym punkcie 9,44 m

Ze względu na budowę nowej hali przeglądowo – serwisowej musi zostać przeniesiona dotychczasowa podstacja trakcyjna. Za budowę nowego obiektu odpowiada  konsorcjum Sesto Sp.  z o. o. i Telenerg – Bis Sp.  z o. o., które ma ukończyć prace do 11.07.2018 r. Koszt inwestycji to około 6 mln zł netto. Nie jest już ona objęta unijnym dofinansowaniem.

img_9168.jpg
img_9147.jpg
img_9163.jpg