MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 13 listopada 2018 r. (wtorek) na stałe trasy w rejonie ulicy Złotno powrócą autobusy linii 74A, 74B, 97A, 97B

more

Od dnia 10 listopada 2018 r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 72

more

Od dnia 5 listopada 2018 r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 16, 17, 53E

more

Od dnia 1 listopada 2018 r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 84A, 84B, 89

more

Od dnia 22 października 2018r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii B

more

Od dnia 15 października 2018r., na wybranych przystankach wprowadza się przystanki na żądanie, w związku z tym ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 68A, 68B, 94, G1, G2

more

Od dnia 6 października 2018r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 12

more

Od dnia 3 października 2018 r. (środa) zmianie ulegnie trasa autobusu linii 63

more

Od dnia 3 października 2018 r. (środa) zmianie ulegnie rozkład jazdy autobusu linii 90A

more

Od dnia 1 października 2018,r., zmianie ulegnie trasa tramwaju linii 16

more

Od dnia 1 października 2018,r., uruchomiona zostanie tramwajowa linia 17

more

Od dnia 1 października 2018,r., zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 55, 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 1 października 2018,r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 4, 5, 9A, 9B, 10A, 10B, 15, 51A, 51B, 82B, 86A

more

Od dnia 30 września 2018 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy tramwaju linii 43A, 43B

more

Od dnia 24 września 2018r., do odwołania ulegną zmianie trasy autobusu linii 74A, 74B

more

Od dnia 24 września 2018 r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii Z72, 82A, 82B

more

Od dnia 19 września 2018 r. ulegnie zmianie trasa autobusu linii Z13

more

Od dnia 17 września 2018 r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 18

more

Od dnia 16 września 2018r., ulegną zmianie trasy autobusów linii 65A, 65B, 74A, 74B, 83, N3

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-04-20 14:10

Budowa nowej hali w Zajezdni Telefoniczna

Rozpoczęła się budowa nowej hali przeglądowo – serwisowej w Zajezdni Telefoniczna. MPK – Łódź otrzymało unijne dofinansowanie do tej inwestycji w wysokości 74 proc., podobnie jak do zakupu 12 nowych tramwajów PESA z pakietem eksploatacyjno – naprawczym.

- Nowa hala ma służyć do obsługi i naprawy pojazdów głównie nispokopodłogowych [PESA, Cityrunner]. Takich pojazdów w naszym taborze przybywa. Mamy nadzieję, że do końca rok zrealizujemy inwestycję, abyśmy już w przyszłym roku mogli w lepszych warunkach obsługiwać te tramwaje - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

W hali powstanie pięć torów przeglądowo – naprawczych, na każdym z nich będzie można serwisować dwa tramwaje. Dwa z torów będą mieć dodatkowe wnęki umożliwiające transport podzespołów wózkiem widłowym pod wagon, a także podesty umożliwiające wejście na dach wagonu i prowadzenie na nim prac.

Trzeci tor, znajdujący się w pobliżu powierzchni magazynowych, zostanie przystosowany do podnoszenia tramwajów niskopodłogowych na podnośnikach kolumnowych. Natomiast dwa kolejne, skrajne tory, zostaną oddzielone od pozostałych ścianami , co umożliwi wydzielenie czterech niezależnych stanowisk m.in. do drobnych prac lakierniczych.

Wykonawcą prac jest firma INKOMET. Umowa opiewająca na kwotę 10,37 mln zł netto obejmuje również specjalistyczne wyposażenie hali.

WYPOSAŻENIE HALI:
- specjalistyczny ratowniczy żuraw samochodowy (MPK – Łódź zakupi go ze swoich środków)
- wózek widłowy o udźwigu 5 t, który umożliwi sprawne przemieszczanie kompletnych wózków napędowych i tocznych tramwaju z magazynu na miejsce montażu pod wagonem
- mobilne urządzenie do tankowania piachu do piasecznic
- przenośne komputery do obsługi systemów informatycznych wagonów, programowania podzespołów zainstalowanych w wagonie, zgrywania zapisów z monitoringu
 - sprzęt do naprawy klimatyzacji

WYMIARY HALI:
- powierzchnia zabudowy: 4079,7 mkw.
- powierzchnia użytkowa: 3964,5 mkw.
- wysokość w najwyższym punkcie 9,44 m

Ze względu na budowę nowej hali przeglądowo – serwisowej musi zostać przeniesiona dotychczasowa podstacja trakcyjna. Za budowę nowego obiektu odpowiada  konsorcjum Sesto Sp.  z o. o. i Telenerg – Bis Sp.  z o. o., które ma ukończyć prace do 11.07.2018 r. Koszt inwestycji to około 6 mln zł netto. Nie jest już ona objęta unijnym dofinansowaniem.

img_9168.jpg
img_9147.jpg
img_9163.jpg


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.