Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6
1 2 3 5 6 8 9 10A 10B 11 12 14 15 16 18 19 41 45 | |
Z3 Z7 Z13 Z54 43A 43B 50A 50B 51A 51B 52 53A 53B 54A 54B 55 56 57 58A 58B 59 60A 60B 60C 60D 61 62 63 64A 64B 65A 65B 66 68 69A 69B 70 71A 71B 72A 72B 73 75A 75B 76 77 78 80A 80B 80C 81 82A 82B 83 84A 84B 85 86 87A 87B 88A 88B 88C 88D 89 90A 91A 91B 91C 92A 92B 93 94 96 97A 97B 99 201 202 6. F1 G1 G2 H W | |
N1A N1B N2 N3A N3B N4A N4B N5A N5B N6 N7A N7B N8 N9 |
Od niedzieli 7 września zmiana rozkładu jazdy linii |
---|
KOMUNIKAT nr 85 Od dnia 3 sierpnia 2003r. MPK – Łódź Spółka z o.o. przy współudziale Klubu Miłośników Starych Tramwajów uruchamia turystyczną linię tramwajową: Linia 0 zajezdnia tramwajowa przy ul. Dąbrowskiego – pl. Niepodległości, Piotrkowska, Kościuszki, Zielona, Narutowicza, Kilińskiego, Pomorska, pl. Wolności, Legionów, Konstantynowska – Zdrowie w kierunku przeciwnym: Zdrowie – Konstantynowska, Legionów, Zielona, Kościuszki, Piotrkowska, pl. Niepodległości – zajezdnia tramwajowa przy ul. Dąbrowskiego Tramwaj zatrzyma się na wszystkich przystankach zlokalizowanych na ww. trasie. Wstępnie planuje się, że historyczny skład wyjedzie na ulice Łodzi we wszystkie niedziele sierpnia i września. Każdorazowo pod bezpłatnym numerem telefonu: 0-800 168 034 pasażerowie mogą upewnić się, czy w daną niedzielę kursy tramwaju nie zostały odwołane. Na linii 0 nie obowiązuje taryfa czasowa. Do przejazdu uprawniają tylko jednorazowe, specjalne bilety (w cenie 2 zł normalny i 1 zł ulgowy), sprzedawane przez członków KMST, którzy będą pełnić funkcję konduktorów. Ważność biletu liczy się od momentu rozpoczęcia podróży do czasu dojazdu do przystanku końcowego. Bilety ulgowe przysługują jedynie dzieciom i młodzieży do lat 14. Tramwaj składa się z dwóch wagonów. Pierwszy wagon – silnikowy typu 5N – z Chorzowskiej Fabryki Wagonów Konstal trafił do Łodzi w 1961 roku, został oznaczony numerem bocznym 337 i jako wagon dwukierunkowy mógł kursować na trasach, na których istniała konieczność zawracania na tzw. wekslach. Wagon doczepny – typu 5ND – sprowadzono do naszego miasta rok wcześniej ze Świdnickiej Fabryki Wagonów, przydzielając numer taborowy 644. 17 kwietnia 1983 roku tramwaj złożony z obu tych wagonów wyjechał na ulice po raz ostatni. Siedem lat później (30 stycznia 1990 roku) zostały one odrestaurowane jako wagony historyczne. |
Wszystkie treści MPK-Łódź Spółka z o.o. opublikowane na niniejszej stronie są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i rozpowszechnianie ich bez pisemnej zgody MPK-Łódź Spółka z o.o. dla celów innych niż potrzeby własne jest zabronione.